Over mij

Ik ben inmiddels al een aantal jaren gestalttherapeut en coach en werk met zowel volwassenen als kinderen. Verder ben ik moeder van een volwassen dochter. Toen mijn dochter één jaar was werd ik alleenstaand moeder en heb daardoor veel geleerd van het leven. Werk en moederschap verdelen was een klus en daardoor ben ik mijzelf behoorlijk tegengekomen en was er een grote noodzaak om mijzelf verder onder de loep te nemen. Dat was het beste wat ik ooit heb kunnen doen en heeft mij veel inzichten gebracht. Deze inzichten breder in de wereld zetten is al lange tijd een groot verlangen en dit verlangen is onderdeel van mijn keuze geweest om de therapie-opleiding te gaan volgen. Leren omgaan met jezelf in een complexe wereld waar aan alle kanten wat van je wordt verwacht vraagt om goed bij jezelf te kunnen blijven. Welke keuzes wil je maken? Wat kom je daarin tegen in jezelf? Hoe ga je om met verantwoordelijkheden? Durf je om hulp te vragen? Niet de meest makkelijke vragen. Ik kwam deze vragen ook tegen in het onderwijs, waar ik de afgelopen achttien jaar zowel fulltime als parttime in heb gewerkt, in verschillende functies. Ik kom veel ouders tegen met soortgelijke vragen en kan daar inmiddels goed in begeleiden.  Vaak zijn het persoonlijke dilemma's die daaraan ten grondslag liggen. Dat aan te gaan vraagt moed en aandacht.

Gestaltmethodiek

In de gestaltmethode vond ik de basis voor een ervaringsgerichte manier van werken. Een methode die mij heel goed past omdat ik gelijkwaardigheid en veiligheid het allerbelangrijkste vind in een begeleidingstraject. Daarbij kan ik een persoon niet los zien van zijn omgeving en ga ik uit van de mens als een geheel.

Dagelijks ervaar ik de meerwaarde die gestaltmatig werken in zich draagt door beter aan te kunnen sluiten bij de behoefte van de mensen en in afgestemd contact stil te staan bij dat wat belangrijk is.

Ontwikkeling

Ik ben afgestudeerd als gestalttherapeut aan de NVAGT en heb tevens de training tot Brainspotting-practitioner afgerond. In 2004 startte ik met werken als leerkracht en heb mij later verder geschoold tot remedial teacher en intern begeleider. Naast deze opleidingen heb ik me verder ontwikkeld door het volgen van de volgende bijscholingen en cursussen: kindercounseling, spreken in het openbaar, bevlogen leiderschap, relatietherapie, werken met diversiteit, jaarprogramma 365 dagen succesvol, intervisie en sinds vorig jaar brainspotting waar ik met veel eerbied mee werk. Omdat ik geloof dat we ons altijd verder kunnen ontwikkelen, blijf ik mij de komende tijd verder scholen en laat ik mij graag inspireren door o.a. het gedachtegoed van de gestalttherapie, psychotherapie en diverse filosofen. Ik heb met name veel bewondering voor het werk van Gabor Maté, Yontef en Dirk de Wachter.

Om mij professioneel scherp te houden maak ik onderdeel uit van een intervisiegroep met drie andere gestalttherapeuten.

Neem contact met mij op

In mijn werk wil ik graag samen leren, ervaren, onderzoeken en ontdekken. Met aandacht, interesse en nieuwsgierigheid ga ik het contact aan.

Heb je vragen of wil je meer weten over gestalttherapie of coaching voor jou of je kind? Neem dan contact met mij op om in een persoonlijk gesprek nader kennis te maken.

Frouke-015b

Frouke Beekman

Gestalttherapeut, coach en intern begeleider

Mijn kwaliteiten liggen op het vlak van snel handelen, situaties overzien, kijken naar het grote geheel, aanvoelen wat er leeft bij volwassenen en kinderen, zowel individueel als in groepen. Ik heb me sterk ontwikkeld in observeren, analyseren en handelen met oog en oor voor mijn medemens. Mensen in mijn omgeving, zowel privé als werkgerelateerd, herkennen in mij een fijngevoelige luisteraar die met verdiepende vragen makkelijk de kern kan pakken. Daarbij kijk ik graag naar mogelijkheden, ontwikkeling en groei vanuit een positieve insteek. Ik geloof in ieders capaciteiten en wil graag samen met anderen werken aan de kwaliteit van het werk en het leven en het vinden van de juiste balans. Mijn grote mate van betrokkenheid, inzet en verantwoordelijkheid zijn daarbij karaktereigenschappen die ik meeneem.