In ieders leven ontstaan momenten dat je het even niet weet, zoekend bent, wilt uitvinden wat er speelt of wat in de weg zit. Dan kan coaching ondersteunend zijn omdat hier de vragen worden gesteld waar je zelf niet op komt. Bij coaching begeleid ik veelal startende leerkrachten en zij-instromers die vastlopen of dreigen vast te lopen in hun werk. Zo’n eerste periode komt er veel op je af. Naast je dagelijkse werkzaamheden voor de klas is er ook nog de omgang met ouders en collega’s. Door het voeren van persoonlijke gesprekken, observaties in de klas en door aan te sluiten bij de ondersteuningsvraag komt er weer wat lucht.

Maar ook als je andere vragen hebt over je loopbaan, kampt met werkdruk, zoekend bent naar zingeving in je werk of wil leren begrenzen kan coaching ondersteunen. Het mooie van coaching is dat het altijd afgestemd is op jouw persoonlijke vraag. Ook als je vraag nog niet helder is kunnen we samen deze helderheid gaan creëren.

Een coachingstraject wordt vaak aangeboden door de werkgever en vindt plaats op school. Een eerste gesprek wordt dan ook doorgaans gevoerd met directie, leerkracht en mij.

Meer weten?

Door mijn ervaring in het onderwijs als onder andere leerkracht en  intern begeleider, weet ik goed wat er speelt binnen de dagelijkse gang van zaken op een school. Ik krijg vaak terug dat dit begrip bijdraagt aan het coachingstraject. Voor vragen over coaching, aanpak, mogelijkheden, termijnen en planning kan er contact met mij worden opgenomen via de mail of telefonisch.